maandag 24 september 2012

Night Race: Formula One Grand Prix


Dit is het weekend van de de Formule 1 Grand Prix in Singapore. De halve stad staat op zijn kop en ik heb nog even online gekeken of ik een kaartje kon bemachtigen, maar was natuurlijk te laat voor het betaalbare segment.

Het is zondag tegen 20.30 uur en mijn broer whatsappt of ik de race kan horen. Dus open ik het raam en luister. Jaa!! Ik 
kan het gewoon horen en het licht in de verte is eigenlijk best goed te zien.

Ik word onrustig en denk, ik moet er heen, even om de sfeer te proeven ook al zie ik niks. Nu kan het nog!



Het circuit loopt voor 75% door de straten en langs Marina Bay er moet wel ergens een plekje zijn waar ik iets kan meekrijgen.
Onderweg valt mij al gelijk op dat de gebouwen extra zijn verlicht en als ik de bus uitstap is het lawaai al oorverdovend! Om dichter bij te komen loop ik aan de linker kant langs de Singapore river richting het Fullerton Hotel omdat ik weet dat ze daar langkomen.
Dichterbij dan dit kan ik niet komen! Het lawaai is enorm als ze over deze brug komen. Wat een geweld!
En toch weet ik een route te vinden, achter langs het Fullerton Hotel, via een fly-over naar de waterkant van Marina Bay. En zo sta ik op nog geen 20 meter afstand van het circuit op Esplanade Bridge!




Natuurlijk Jacques gelijk even kort gebeld om hem mee te laten genieten van het geweld van de formule 1 wagens die zo dichtbij racen. Hij zit in Nederland naar de tv te kijken terwijl ik aan de andere kant van de wereld op nog geen 20 meter van het circuit sta. Wat gaaf!!! Ik stuur hem diverse foto's via Whatsapp door en vertel hem waar ik sta. 




Singapore zet zich even neer als wereldstad, alle registers worden opgetrokken om het hele Marina Bay gebied van z'n indrukwekkendste kant te laten zien. Man wat ben ik blij dat mij broer nog even whatsappte want dit had ik voor geen goud willen missen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten