zondag 9 september 2012

Holland Village en shopping mall Vivo City

Holland Village! Yeah daar moet ik nog eens heen voordat ik weer terug naar huis ga. Om de Nederlandse roots in Singapore te kunnen ervaren, waren mijn gedachten! Maar wat was dat een teleurstelling vandaag. Een windmolen op een dak en een paar restaurants en dat is het......Niet eens klompen en een haringkar?
Maar eerlijk is eerlijk ik had mijn huiswerk beter moeten doen, want toen ik de Wikipedia er op nakeek bleek Holland niets met Nederland te maken te hebben maar de naam van een Architect uit Singapore te zijn.....






Vervolgens ben ik naar ViVo City gegaan. Hoewel dit complex aan de haven, recht tegenover Sentosa Island, moet doorgaan voor de grootste Shopping Mall van Singapore verbaasde het mij hoe veelzijdig dit complex eigenlijk is. De bijgaande foto's zijn bewust niet van de winkels genomen maar laten zien wat Vivo City nog meer te bieden heeft. 




Aan de havenzijde is een boulevard met tientallen restaurants te vinden. Op de dakterrassen kun je lekker chillen en heb je uitzicht op Sentosa Island.

Op de verschillende dakterrassen zijn ruimtes
ingericht voor recreatie aan het water.













Voor de culturele activiteiten vind je op het dak een openluchttheater waar in het weekend een aantal malen per dag iets is te beleven. 


  
Een uitkomst voor de shoppende ouders is natuurlijk een speeltuin en waterbassin  waar de kids even een break hebben tussen het winkelen door. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten