maandag 17 september 2012

Mid Autumn Festival Celebrations


Omdat ik sinds een tijdje elke zaterdagochtend naar Chinatown ga voor een pijnlijke maar nuttige voetreflex massage viel mij gisteren op dat New Bridge Road, de belangrijkste weg door Chinatown, vol hing met lampionnen. En na een beetje Googlen las ik dat vanavond het Mid Autumn Festival officieel zou beginnen. Dus, ook al waren mij voeten na mijn jungle tocht van vanmiddag versleten, ik moest er even een kijkje nemen.




Helaas was ik te laat. De parade was al voorbij. Maar voor het vuurwerk was ik net op tijd!




De lampionnen van tegenwoordig gaan ook met hun tijd mee. Ze zijn van plastic met elektrische verlichting en muziekjes. Voor kinderen harstikke leuk maar ik vind het niks.
En bij een Festival horen ook optredens. De video van deze dames zal ik je besparen. Hier onder een optreden dat enigszins is te verdragen :-)



Vanuit Chinatown heb ik de MRT naar Clarke Quay genomen om van daaruit de bus naar huis te pakken. Maar ook bij Clarke Quay is Mid Autumn Festival begonnen. Dus met het laatste beetje energie in mijn benen nog maar even een rondje gelopen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten