zondag 16 september 2012

De jungle in! Bukit Timah natuurreservaat


Vanaf dag 1, nee eigenlijk vanaf dag -1 stond het al op mijn verlanglijstje. De jungle in!! Hoe is het daar, wat kan je er allemaal tegen komen? Een kleine impressie van mijn 3 uur durende tocht dwars door een klein stukje natuur op nog een 40 minuten met de bus van mijn huis. Singapore heeft echt alles!




Ik ben gelijk begonnen met de langste/gele route. 2 uur is zelfs nog te weinig. Maar dat was geen probleem want er waren nog genoeg tracks om de echte wildernis in te gaan. Het hoogte verschil is ongeveer 160 meter dus af en toe lekker klimmen en weer dalen.
Als ik bij het begin van het natuurreservaat dit soort bordjes tegenkom, ben ik aan het genieten. Voeren hoeft niet, maar ik wil ZEKER apen tegenkomen!

(Klik op de link voor meer foto's!)


De paden zijn begaanbaar, maar je moet wel goed kijken waar je loopt. 



Denk 33 graden, 90% luchtvochtigheid en de geur van de jungle en bekijk de video. Oh ja het is dus nooit stil in het bos. Een bak herrie van de krekels! 


Ondanks het geringe hoogte verschil van zo'n 160 meter merkte ik wel dat er verschil zit in de planten/bomen groei. Ik vond het verder opvallend dat ik  tijdens mijn tocht ben alleen deze bloemen tegengekomen. 
Af en toe moet je ook even stil staan. Sowieso om op adem te komen, te drinken, veel te drinken en eens even naar boven te kijken. Het is echt indrukwekkend.


En als je dan een tijdje stil bent, hoor je geritsel in het struikgewas! Wildlife! 




Over het algemeen heb je nergens goed uitzicht. Maar als je dan een open plek vindt, blijkt er ineens een meer(tje) te zijn. 


De top is bereikt! De hoogste heuvel van Singapore 163.8 meter. En ook hier had ik geen uitzicht ;-) en had ik inmiddels geen droge draad meer aan mijn lijf. Wat kan een mens zweten zeg!
Oh en kijk even op dit bordje! Once upon a time..... was deze heuvel belegerd door tijgers en kon je ze tijdens de schemering horen brullen. 

Even een zelfportret om te laten zien dat ik erg in mijn nopjes was! Wat een heerlijk middag. Op 1 uitzondering na dan: GEEN AAP GEZIEN!!!

In de jungle dan ten minste want bij de tweede bushalte op weg naar huis zat er dus gewoon een aap op het hek tussen de passagiers die daar op de bus stonden te wachten. Hij stak nog net geen middenvinger naar mij op maar zo kwam het wel over. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten