zaterdag 23 juni 2012

Marina Bay Sands - ArtScience en shoppen maar


Tijdens mijn vorige trip naar Marina Bay was het net even te ver weg om Marina Bay Sands te bezoeken en dus ben ik vandaag teruggegaan. De aantrekkingskracht van dit gebouw is echt enorm groot.
Links vooraan zie je het museum ArtScience, daarachter van links naar rechts het winkelcentrum The Shoppers at Marina Bay Sands en dan daarachter het hotel Marina Bay Sands met het Sky Park.




Vanaf het hele gebied voor het winkelcentrum aan de waterkant heb je een fantastisch uitzicht op Singapore. Waarom zie je er dan niemand? Het is er gewoon veel te warm voor! Tegen zonsondergang (rond half 8) is het veel beter uit te houden en zie je de stad langzaam verlicht worden. Ik moet dus nog zeker een keer terug! 

   


In het winkelcentrum vind je echt alle haute couture merken uit Europa en Amerika - voor zover Amerika haute couture heeft :-) En natuurlijk mag een stukje Venetië niet ontbreken.





Ik heb inmiddels al heel wat winkelcentra van binnen bekeken (bewijst mijn 6x Mall Rat badge op Foursquare) en ieder keer kom ik op een hele centrale plek in elk winkelcentrum van dit soort klassieke Engelse lunchrooms tegen. In mijn uppie lijkt het mij niet zo gezellig om daar iets te eten, dus ik ben blij dat de family straks komt om het eens met mij uit te proberen. 



En ach ja, waarom ook geen ijsbaan aanleggen? Van kunststof dan uiteraard. Maar ja weten die kids veel! Het komt hier nooit onder de 25 graden.


Binnenkort meer foto's, maar dan als de zon is onder gegaan.



ArtScience waar op dit moment een tentoonstelling van Andy Warhol en van Harry Potter filmattributen te zien is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten