zaterdag 9 juni 2012

Boat Quay - Marina Bay - Raffles Hotel


Ik kon vandaag mijn Work pass ophalen bij het ministerie van Manpower en omdat dit dicht bij Boat Quay is, ben ik van daaruit de omgeving gaan verkennen. 


Uitzicht op Boat Quay, de oever van de rivier Singapore. Vroeger een moerasachtige oever maar als een van de eerste delen van Singapore geschikt gemaakt voor de handel en waar opslagplaatsen voor handelswaren werden gebouwd. Na een grootschalige restauratie eind jaren 80 omgetoverd tot een uitgaansgebied met veel bars restaurantjes. (later meer foto's)



Het standbeeld van Stamford Raffles geeft aan waar deze goede man in 1819 aan land is gegaan, en heeft bedacht dat dit een goeie stek zou zijn om een nederzetting te stichten.
Toen ik daar stond met al die hoogbouw om mij heen dacht ik even; die man zou nu eens moeten zien wat stad dit is geworden. 


En dan klagen wij over hoge boetes in Nederland. 

 Dit is dan Marina Bay. Need I say more!

Een eye catcher vanuit de wijde omgeving, het Marina Bay Sands Hotel met een fantastisch sky park. [Fimpje] Aan de linkerzijde op de voorgrond staat het ArtScience museum.

De naam Singapore komt van het Sanscrit "Singa Pura" en voor degene die niet weet wat dat betekent, zal ik het maar even vertellen: Lion city. Nu snap je gelijk ook waarom dit standbeeld er staat. 

Op de rivier Singapore varen net zo veel rondvaart boten als bij ons in de grachten van Amsterdam. 

De restaurantjes op Boat Quay richten zich met name op de toeristen. Ik verwacht dat het er 's avonds als het donker is (rond 19.30 uur) gezelliger uitziet dan toen ik er rond 14.00 uur langs liep. Of je er ook lekker kunt eten? Dat moet ik nog een keertje uitproberen.

Het Raffles Hotel bevat naast het beroemde hotel ook veel kleine boetieks.

Gin, kersenlikeur en limoen, even shaken en dan heb je een Singapore Sling!
Ooit bedacht door een barman uit het Raffles hotel. Ik moet dus zeker nog een keertje terug.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten