zondag 3 juni 2012

Boodschappen doen bij Cold Storage


De voorraadkast en koelkast zijn nog leeg dus er moeten boodschappen worden gedaan. Gelukkig zit er in de Great World City, bij mij om de hoek, een grote Cold Storage (de Albert Heijn van Singapore) waar ik mijn dagelijkse boodschappen kan doen. (7 dagen per week open tot 22.00 uur)
Het assortiment is groot en vrijwel gelijk aan die van Nederland alleen de prijzen liggen soms veel hoger. Hieronder een aantal voorbeelden. 




Tja allerlei soorten rijst (in grootverpakking) in overvloed!

Helemaal blij dat ik hier mijn favoriete Muesli uit Nederland kan kopen. Maar de prijs!! Hier 15,10 Sing Dollar (ruim 9 euro) terwijl het in Nederland bij Appie slecht 2,40 kost. 
Lindeman's hebben ze ook! Thuis een lekker slobber-wijntje voor 6,50 maar hier kost tie ruim 12 euro. (in de bonus aanbieding!)
Ristorante van Dr Oetker ruime keuze uit alle smaken. Dat is handig voor een man alleen! Maar als je dan bedenkt dat je geen 2.30 euro betaalt zoals thuis maar hier omgerekend 4.85 euro dan snap je wel dat je net zo goed voor 3 tot 5 euro naar een food court kan gaan voor een verse maaltijd. 

Maar niet alles is duurder, een 1.5 liter fles Fanta of Cola kost hier omgerekend 1.10 euro terwijl je in Nederland rond de 1,70 betaalt.  

Nog 1 voorbeeldje. In de Tropen en dus veel vers fruit denk je! En dat klopt want het assortiment is enorm groot. Maar ook de prijsverschillen want naast veel betaalbare locale producten zijn er bijvoorbeeld ook meloenen voor ruim 30 euro per stuk. 

En zo is het wagentje toch redelijk vol gekomen. Als je een beetje slim boodschappen doet hoef je, ondanks de hoge prijzen niet veel meer kwijt te zijn dan in Nederland. Ik begrijp nu wel beter waarom hier zoveel restaurants en food courts zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten