zaterdag 28 juli 2012

Sony Mobile Headquarters in Singapore

Ook maar eens een blogpost om te laten zien waar ik door de week mijn tijd doorbreng. Het nieuwe Sony Mobile HQ in The Strategy - Jurong East.

Grappig genoeg vertoont het gebouw aan de buitenzijde veel overeenkomsten met het hoofdkantoor in Badhoevedorp. 
De achter ingang van The Strategy. "Weer een dag de telecom jungle in" denk ik vaak als ik 's morgens hier naar binnen stap. 
De set up is duidelijk: Zakelijk & Kleurrijk! De zogenaamde "hot desk" policy zorgt er voor dat je elke dag een ander bureau kunt uitzoeken en je persoonlijk "zooi" aan het einde van de dag ik je locker kunt achterlaten. 

En dit is de stek waar de collega's regelmatig te vinden zijn voor snack. Want tjonge jonge wat kunnen die Aziaten snoepen.

De Xperia lounge. 
Een klasse ruimte voor trainingen en demontratie voor de pers.

Natuurlijk heeft The Strategy een groot bedrijfsrestaurant waar je voor nog geen 3 euro een prima warme maaltijd kunt krijgen, maar soms komen de noodles mijn neusgaten uit en is een sandwich halen en op ons riante dakterras op eten een welkome afwisselingen. 







Het zijn vaak best lange dagen als ik tegen half 7 richting huis vertrek. Dan lijkt het een ware evacuatie als we met honderden tegelijk onderweg zijn. Vanaf The Strategy is het een kleine 10 minuten lopen naar de MRT station Jurong East. Vanaf daar neem ik de MRT (Mass Rapid Transit) naar Redhill (6 stops - ongeveer 30 minuten) en vervolgens nog 10/15 minuten met de bus naar Yong An Park. In totaal toch wel een klein uur onderweg. Het is dan inmiddels donker als ik thuis kom. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten