zondag 1 juli 2012

Gardens by the Bay - sun set at Marina Barrage


Dit weekend opende Gardens by the Bay voor het eerst haar deuren voor het publiek. Het park, dat ruim 600 miljoen euro heeft gekost bestaat eigenlijk uit drie verschillende parken en heeft een oppervlakte van 101 hectare. De meest opvallende objecten in het park zijn de futuristische bomen in "Supertree Grove", de "Flower Dome" en de "Cloud Forest". In totaal zijn er 250 verschillende plantensoorten te vinden. 






Het park is voor iedereen toegankelijk, alleen voor de Supertrees, Dome en Forest moet je entree betalen. I.v.m. het openingsweekend was het vanzelfsprekend heel er druk en stonden er lange rijen voor de kassa's. Ik heb besloten om nog maar eens een keer terug te komen als het er iets rustiger is.










\
Uit nieuwsgierigheid ben ik maar een stuk doorgelopen richting de zee en kwam toen terecht bij Marina Barrage. Het is een dam waarmee een waterreservoir is gecreëerd (Marina Bay) dat voorkomt dat lager gelegen delen van Singapore onder water kunnen lopen. En zoals zoveel projecten in Singapore is ook hier weer een bijzonder ontwerp voor gemaakt dat helemaal in het teken staat van het water. Een ideale plek voor uitzicht over de hele stad.

Het dak van de Barrage is een soort park en een ideale plek voor vliegeren. Ik heb daar 2 uur doorgebracht. Kijken naar het vliegeren en de stad verlicht zien worden. Het was weer een indrukwekkend moment. 














Op de terugweg heb ik nog een kijkje genomen bij de Supertrees. Op het moment dat ik er was, werd er geoefend voor de lichtshow die de dag erna zou plaatsvinden. Dat heb ik mooi nog maar even meegepakt. :-)


Ik was net op tijd voor de lichtshow die bij Marine Bay tijdens het weekend elke avond 2 keer wordt opgevoerd. Daar wordt je wel even stil van kan ik je zeggen.



Het is nog hartstikke druk langs te waterkant en ik zou hier wel naar de stad kunnen blijven kijken maar het is inmiddels tegen half 10 en tijd om richting Yong An Park te gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten