zaterdag 7 juli 2012

Little India - Colourful India


Vandaag met bus 139 richting Little India, naast Chinatown een van de wijken die je gezien moet hebben, aldus de diverse blogs die ik heb gelezen. 

Serangoon Road is de grootste en meest opvallende staat in Little India. Je vindt er veel Jewellery shops, kledingzaakje, cd, dvd en souvenierwinkeltjes. Maar de zijstraatjes moet je niet vergeten, daar kom je het echte India tegen. 



De muziek komt overigens uit de CD winkel die aan het einde van deze video in beeld komt. (ik ben niet zo handig met monteren namelijk) 








En de mode van 2012 is...... uh iets met glitters in ieder geval!
Een broek voor onder de 10 Sing Dollar! Dat is nog eens een uitkomst, niet meer wassen en strijken, gewoon een nieuwe pakken als tie vuil is. 
Op veel plekken zie je van deze stalletjes waar bloemslingers worden gemaakt om in de tempels te kunnen offeren. 
Aan de Serangoon Road vind je de Sri Veeramakaliamman Temple. En natuurlijk trek ik ook hier weer even mijn schoenen uit om de tempel van binnen te kunnen bekijken. 



Ik weet niet wat de bedoeling van dit beeld is, maar het ziet er in ieder geval vrij angstaanjagend uit. 

Afdeling zijstraten is aan de beurt. En dan kom ik tot de conlussie dat hier in van alles wordt gehandeld, zolang er maar geld mee is te verdienen.  





Thuis geen wasmachine? Geen paniek want op de hoek van de straat vind je een openlucht wasserette.

Het geloof speelt een belangrijke rol, dat is wel duidelijk. Op diverse plekken zie  je dit soort huisjes waar je wierookt kunt aansteken.

Op een of andere manier wordt mijn aandacht altijd getrokken door dit soort foodmarkets. Ik vind het prachtig om tussen alle stalletjes te lopen en te zien hoe de plaatselijke bevolking de ingrediĆ«nten uitkiest om er een heerlijke maaltijd van te bereiden. Dit is Tekka Centre. Met de hygiĆ«ne wordt het overigens niet zo heel nauw genomen. Maar er is geen ongedierte te zien, dus het zal wel goed gaan zo.














Geen opmerkingen:

Een reactie posten