zaterdag 21 juli 2012

Pleasure Island Sentosa


Sentosa Island, ik had er al eea over gelezen en diverse mensen hadden hun mening over dit pleasure met mij gedeeld; heel leuk, gaaf, niks aan, te commercieel! Tijd om er zelf maar eens een kijkje te nemen.
Je kunt op diverse manieren dit pret-eiland bereiken. Met de auto, de kabelbaan en een mono-rail. Ik heb voor de laatste gekozen. Voor 3,- S$ ben je er vanaf Winkelcentrum VIVO city in een paar minuten. Je kunt op 3 verschillende stations uitstappen. Ik ben doorgereden tot het station dat het dichtst bij het strand ligt; Beach Station dus! De stations liggen op loopafstand van elkaar af dus echt veel maakt het niet uit waar je uitstapt. 



Het eiland ligt tegen de haven van Singapore aan en als je daar per mono-rail doorheen rijdt op weg naar Sentosa is dat niet echt een aantrekkelijk uitzicht. Maar indrukwekkend is het wel! 


De standen, Siloso Beach, Palawan Beach en Tanjong Beach van Sentosa Island zijn prachtig. Een echt Bounty strand met alles erop en eraan! Maar als je lekker lui op je handdoek naar de horizon wil staren ontkom je er niet aan om eerst tegen tientallen vrachtschepen aan te kijken. Van links naar rechts het ligt helemaal stampvol. En dat is jammer. 


Via deze hangbrug kan je naar klein eiland met twee uitzichtposten. Dit is het meest Zuidelijke punt van het continent AziĆ«. Dat kan ik dus ook weer van mijn lijstje schrappen. 'Been there, done that'! 







In de bloedhitte met een tuinslang de plantsoenen water geven! Het maakte op mij niet zo'n zinvolle indruk, zeker gezien het feit dat het best een groot eiland is! :-)

Het is over het algemeen erg rustig op de standen. Niet zo gek ook want het is midden op de dag veel te heet om in de zon te liggen. Er vonden op diverse plekken op het strand wel bedrijfsevenementen plaats, zoals dit beach volleybaltoernooi of hieronder de Dragonboat races.



Maar een pret-eiland is geen echt pret-eiland als er geen pretpark is. Op Sentosa eiland zijn naast Universal Studio's diverse attracties te vinden. Zoals  een 4D bioscoop, Underwater World, Adventure Park, Skydive Centre, Sky Tower van 80 meter hoog, Wave house, diverse shows etc etc. Je betaalt voor elke attractie apart of kiest voor een dag-, middag- of avondkaart. 


Skyline 



En om alle gasten te kunnen onderbrengen telt Sentosa Island maar liefst 23 Hotels, Spa's en Clubs. Dit hotel zou naar mijn mening in Disneyland niet misstaan hebben!





En een super-de-luxe shopping center kan natuurlijk ook niet ontbreken! 
Om maar even aan te tonen dat een garage er niet onaantrekkelijk hoeft uit te zien. :-)

Zodra de zon achter de horizon of misschien beter achter de vrachtschepen is verdwenen, en dat is hier natuurlijk al best vroeg, komt er een heel ander Sentosa Island to leven. Met diverse betaalde en gratis shows zoals deze "Songs of the Sea" blijft het tot zeker 22.00 uur een dolle boel.



Conclusie: Ik heb mij de hele dag prima vermaakt en ben niet eens in een attractie geweest! Ja, het is heel commercieel en een groot pretpark, maar dat stoort mij geheel niet. Het eiland is uitstekend verzorgd en is voor iedere leefdtijd iets te doen. Dus het staat zeker op mijn lijstje om straks met family nog een keer te bezoeken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten